درب های اتوماتیک چگونه کار می کند؟

درب های اتوماتیک چگونه کار میکند؟
Rate this post

درب های اتوماتیک چگونه کار می کند؟

در این مقاله سعی داریم براساس اهمیت موضوع درب های اتوماتیک به بررسی آنها بپردازیم.درب های اتوماتیک یکی از بهترین اختراعات مدرن عصر حاضر هستند. تنها کاری که همه ما باید انجام دهیم راه رفتن به  سمت درب است که آن به صورت جادویی برای ما باز می شود. درب اتوماتیک یک سازه با قابلیت بسته یا باز شدن است که در جهت کنترل تردد ها و محمدود نمودن دسترسی به ورودی  از طریق استفاده از تکنولوژی خودکار می باشد. درب ها می توانند در بسیاری از انواع، ماننددولنگه، چرخشی و کشویی طراحی و ساخته شوند.

هدف اولیه درب های اتوماتیک دادن اجازه تردد افراد از یک منطقه است. با این حال، آنها همچنین برای کنترل فضای فیزیکی، مانند جلوگیری از ورود باد به ساختمان یا استفاده بعنوان یک مانع  در برابر سر و صدا استفاده می شوند. در برخی از درب های اتوماتیک مکانیسم های قفل گذاری شده وجود دارد که به طور خودکار درب را از طریق کارت های الکترونیکی مخصوص و یا با اسکن یک اثر انگشت باز می کنند. درب های اتوماتیک معمولا در بسیاری از مراکز خرید و ساختمان های اداری یافت می شوند.

انواع سنسورها

آیا تا به حال فکر کرده اید که  درب های اتوماتیک چگونه قادر به تشخیص  شما و بازکردن جادویی به هنگام نزدیک شدن به دربها هستند؟ مسلما جادویی در کار نیست و درها قادر به تشخیص افراد از طریق استفاده از سنسورهای مختلف هستند. انواع مختلف سنسورهایی وجود دارد که می توانند مورد استفاده قرار گیرند. بیشتر درب های اتوماتیک از سنسورهای تشخیص حرکت یا سنسورهای نوری استفاده می کنند تا مکانیزم های بسته شدن یا باز شدن را فعال کنند. سنسورها در دو طرف درب برای باز و بسته شدن قرار می گیرند. سنسورهای درب اتوماتیک در محیط های صنعتی و تجاری برای دسترسی آسان به ساختمان، به ویژه برای افراد معلول می باشند.این باعث می شود ورود به ساختمان ایمن تر و کارآمد تر باشد.

نوع دیگر حسگر سنسور فشار نام دارد.درب های اتوماتیک که از سنسور فشار استفاده می کنند یک منطقه بزرگ را پوشش میدهند. منطقه بزرگ به عنوان مقیاس وزن عمل می کند. اگر وزن بیش از حد وزن تعیین شده باشد، درب باز خواهد شد. سنسور فشار نیز می تواند به عنوان سنسور ثانویه مورد استفاده قرار گیرد. اگر سنسور اولیه شکست خورده باشد، در اینصورت سنسور فشار فعال خواهد شد. اگر سنسور فشار در هنگام بستن تشخیص دهد، نوعی از مقاومت وجود دارد، درب از بستن آن جسم جلوگیری می کند.

نوع دیگر سنسور حسگر مادون قرمز است. سنسورهای مادون قرمز از تکنولوژی مادون قرمز برای باز کردن درب های اتوماتیک استفاده می کنند. سنسورهای مادون قرمز می توانند تغییرات دما را تشخیص دهند. هنگامی که سنسور ها درجه حرارت بیشتری را تشخیص می دهند، نشانگر یک انسان است، مکانیزم باز و بسته شدن درب را فعال می کنند. سنسورهای مادون قرمز معمولا به عنوان سنسور اولیه در سیستم های درب اتوماتیک استفاده می شود.

نوع دیگری از آشکارساز حرکتی که از فناوری مادون قرمز استفاده نمی کند، به جای آن از امواج فراصوتی یا میکروفون استفاده می کند.سنسورها مانند لگن، سنسورها، پالس های امواج التراسونیک یا انرژی مایکروویو را تولید می کنند تا در صورت وجود یک شیء در لای در را، تشخیص دهند. اگر یک جسم در لای در وجود دارد، امواج التراسونیک و مایکروویو ها از جسم پیامهایی را مخابره مینمایند. آشکارسازهای حرکتی از زمان برای موج اولتراسونیک یا مایکروویو استفاده می کنند تا برای تعیین اینکه آیا یک جسم در راه وجود دارد، دوباره استفاده می شود.

مکانیزم باز کردن و بسته شدن

سنسور حرکتی یا سنسور نوری به یک درایو الکترونیکی متصل می شود که مکانیزم باز و بسته را کنترل می کند. این مکانیسم به پانل های درب اتوماتیک از طریق یک چرخ دنده یا یک درایو کمکی متصل می شود. درایو کمکی یا چرخ دنده توسط کمربندهای لاستیکی (تسمه) کنترل می شود که حرکت بسته شدن یا باز کردن درب ها را کنترل می کند. در مورد درب های اتوماتیک که نوع کشویی هستند، درب با غلطک ها نصب می شود که در امتداد مسیرها اجرا می شود تا به راحتی درب ها به راحتی اسلاید شوند.

کنترل از راه دور

برخی از درب های اتوماتیک نیاز به یک رابط کاربری از راه دور برای کنترل باز و بسته شدن درب. یک مثال از این درب درهای گاراژ است. هنگامی که درب سیگنال درست را از طریق کنترل از راه دور دریافت می کنید، آن را باز می کند. موج معمولا در یک فرکانس خاص است.

نگرانی در مورد درب های اتوماتیک

چون درب های اتوماتیک توسط افرادی که از طریق آنها عبور می کنند کنترل نمی شود، اگر سنسورها نتوانند آنها تشخیص بدهند، مجروح می شوند و یا آسیب می رسند. برای جلوگیری از این اتفاق، حسگرهای چندگانه اغلب نصب می شوند تا تشخیص دهند که آیا بین درها فردی وجود دارد.

با استفاده از درب های اتوماتیک، ما می توانیم به آسانی وارد ساختمان شویم حتی اگر دستانمان را پر باشد. همچنین به لطف سنسورهای متعدد نصب شده ما لازم نیست که در مورد بسته شدن نگران باشیم. داشتن درب های اتوماتیک یک قدم بلند در آینده است که همه چیز به آرامی خودکار می شود.

ترجمه: درب اتوماتیک شهر ( www.citydoors.ir )

منبع: http://www.thegreenbook.com/

admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تلفن : ۰۹۳۸۲۴۰۱۹۹۴