درب های اتوماتیک: فناوری ساده ای که می تواند به جلوگیری از انتشار ویروس کرونا کمک کند

درب اتوماتیک
5/5 - (2 امتیاز)

تحقیقات جدید در مجله پزشکی نیوانگلند نشان می دهد که SARS CoV 2، که باعث بیماری شناخته شده به عنوان کووید-19 کرونا می شود، روی پلاستیک و فولاد ضد زنگ پایدارتر از مقوا یا مس است.طولانی ترین قابلیت زنده ماندن هر دو ویروس در فولاد ضد زنگ و پلاستیک بود. میانگین نیمه عمر تخمین زده شده SARS-CoV-2 تقریباً 5.6 ساعت در فولاد ضد زنگ و 6.8 ساعت در پلاستیک بود.

این خبر نگران‌کننده‌ای برای طراحان ساختمان و سازندگان سخت‌افزار و یراق آلات درب است، که به‌طور سنتی از فولاد ضد زنگ یا برنج کروم شده با این تصور رایج (اما نادرست) استفاده می‌کنند که محیطی غیر دوستانه برای باکتری‌ها و ویروس‌ها فراهم می‌کنند.مطمئناً تمیز کردن آنها، حداقل از نظر بصری، نسبتاً آسان است، اما شیرهای آب و درب در توالت‌های عمومی و تجهیزات درب در فضاهای مشترک آپارتمان و دکمه‌های آسانسور بین هر بار استفاده تمیز نمی‌شوند.

با در نظر گرفتن این موضوع، دیدن اینکه چه تعداد از جراحی‌های پزشک و امکانات اختصاصی ویروس کرونا در استرالیا و جاهای دیگر همچنان به درهای لولایی دستی با دستگیره‌های فولادی ضدزنگ یا برنجی کرومی و صفحات فشاری، چه در داخل و چه در خارج، مجهز هستند، نگران‌کننده است.

اتاق های عمل دارای درب های دستگیره ای

از تحقیقات موجود مشخص است که این نوع نقطه تماس خطر انتقال را به همراه دارد، به ویژه در مکان هایی که بخش قابل توجهی از کاربران به ویروس مبتلا می شوند، اگر SARS CoV 2 نباشد.دستگیره‌های در، فشار دادن درها، دکمه‌های بالابر، دکمه‌های فلاش، شیرآلات و دکمه‌های خشک‌کن همه معمولاً از مواد سخت از جمله فولاد ضد زنگ و پلاستیک ساخته می‌شوند.

در حالی که SARS CoV 2 یک حشره خطرناک منحصر به فرد است، سایر ویروس ها و باکتری های رایج، از جمله سرماخوردگی و روتاویروس هایی که باعث عفونت های گوارشی می شوند نیز از طریق نقاط تماس در ساختمان ها منتقل می شوند.با توجه به اینکه ما فناوری ساده ای برای رفع مشکل در دسترس داریم، این امر کاملا غیر ضروری است.

درب های اتوماتیک ارزان و ایمن

در حالی که بالابرها و بتن مسلح احتمالاً مهم‌ترین پیشرفت‌های فنی برای ساختمان‌ها در قرن نوزدهم بودند، توسعه یک درب اتوماتیک قابل اعتماد، در کنار تهویه مطبوع مکانیکی، در میان دو پیشرفت فنی مهم برای ساختمان‌ها در قرن بیستم بود.

به طور مشابه، ما اکنون فناوری قابل اعتمادی برای شستشوی خودکار توالت ها، توزیع دستشویی و کارکرد شیرها داریم.حتی اگر ما توانایی خرید درب اتوماتیک روی درب های بیرونی توالت های عمومی را نداریم، حداقل کاری که می توانیم انجام دهیم این است که درها را طوری برنامه ریزی کنیم که به سمت بیرون باز شوند تا درها را بتوان با آرنج باز کرد، یا با تبدیل درب ها به طور کامل درها را حذف کرد. 

عدم تمایل ما به نصب آنها عجیب است

در بحران کنونی، ما باید باز کردن درهای پرتردد در ساختمان‌های عمومی، مقاوم‌سازی درب بازکن‌های برقی یا صرفاً حذف آن‌ها را در نظر بگیریم. ما می توانیم از کلید، خودکار و آرنج برای کار با دکمه های بالابر استفاده کنیم.این واقعیت که درب های اتوماتیک کشویی گسترده تر نیستند عجیب است. آنها در مقایسه با بسیاری از اجزای دیگر ساختمان ها قیمت متوسطی دارند و اغلب در مناطق پر رفت و آمد از درهای لولایی دوام بیشتری دارند.

آنها همچنین از درهای لولایی ایمن تر هستند، زیرا بعید است افراد را له کنند یا انگشتان دست را له کنند، و نسبت به افرادی که بچه دارند و افرادی که جعبه فایل یا سینی دونات حمل می کنند بسیار دوستانه تر هستند.برخی از معماران از ظاهر آن‌ها خوششان نمی‌آید، اما این دلیل کافی برای عدم الزام به آنها با توجه به مزایایشان نیست.

حیرت آور است که طبق قوانین ملی ساخت و ساز هنوز امکان ساخت امکانات پزشکی برای افرادی که بیش از سایر افراد در معرض ابتلا به بیماری های عفونی هستند بدون اجبار استفاده از درب های اتوماتیک، دستگاه های شستشوی خودکار، شیرهای اتوماتیک و دستگاه های شستشوی دستی خودکار وجود دارد.و به سختی می توان باور کرد که قوانین یکسانی نباید برای همه مکان های پرترافیک مانند فضاهای مشترک در آپارتمان های بزرگ، فرودگاه ها، ایستگاه های اتوبوس و ایستگاه های قطار اعمال شود.

admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تلفن : ۰۹۳۸۲۴۰۱۹۹۴