نصب جک پارکینگ بازویی در تبریز /

نصب جک پارکینگ بازویی در تبریز
4.5/5 - (22 امتیاز)

نصب جک پارکینگ بازویی در تبریز

جک بازویی در تبریز و جک پارکینگی بازویی تبریز مباحثی بودند که در بخش های قبلی سایت به معرفی انواع جک های پارکینگ بازویی پرداختیم و اکنون میخواهیم به مبحثی در رابطه با نصب جک پارکینگ بازویی در تبریز بپردازیم.همانطوریکه مستحضرید یک بسته کامل جک بازویی برقی از دو عدد بازوی الکترومکانیکی برقی تشکیل میشوند که در واقع بخش محرکه سیستم می باشند.

جک بازویی پارکینگ تبریز

نصب صحیح و دقیق این بازوهای الکترومکانیکی کاملا حساس می باشد و حتما بایستی به صورت دقیق در محلی عالی از روی درب ها نصب گردند تا مشکلات نصب در زمان عملکرد بازوها به هیچ عنوان رخ ندهد.از عمده مشکلات عدم صحیح نصب جک بازویی در تبریز میتوان به شکستن جوش تکیه گاه های جک بعلت تنش و فشار ، عدم بستن کامل درب ها و همچنین عدم باز نمودن کامل دربها ، ایجاد سر و صدا بهنگام کار و … اشاره داشت که همگی این موارد باعث آسیب دیدن بازوهای محرکه به مرور زمان خواهد بود.

جک پارکینگی بازویی از مهمترین نوع درب های اتوماتیک در تبریز می باشد که با توجه به عملکرد مناسب آنها با استقبال و کارآیی مناسبی برخوردار میباشند.بیشتر دربهای موجود در تبریز چون از نوع لولایی دو لنگه یا تک لنگه میباشند بنابراین استفاده از این نوع درب های اتوماتیک را بیشتر میکند.

زیرا با نصب صحیح جکها می باشد که درب های عملکرد صحیحی را بدنبال خواهند داشت.شیوه نصب هر جک بازویی متفاوت خواهد بود و به چندین پارامتر بستگی دارد.

چگونگی انتخاب نوع جك متناسب با درب

جك بازویی مورد نياز با در نظر گرفتن طول و وزن درب انتخاب مي گردد. در صورت نداشتن اطلاعات درب بایستی جك  بزرگتر  و دارای کورس بلند تر انتخاب شود ، چرا كه در اینصورت قدرت كمتري جهت باز نمودن درب مصرف و طول عمر موتورها و چرخ دنده های جک ها بيشتر خواهد بود.البته زمانی این امکان پذیر خواهد بود که محدودیت به لحاظ فضا و جا نباشد.هر چه قدر در انتخاب نوع جک های بازویی بیشتر دقت گردد قطعا بازدهی کار نیز بیشتر خواهد بود. علاوه بر موارد فوق بایستی شرایط محیطی نیز لحاظ گردد که معمولا این مورد در پلاک جک های بازویی پارکینگ درج میشود.جک بازویی در تبریز را بایستی حتما با توجه به شرایط دمایی انتخاب نمود تا مشکلات آتی گریبان گیر نشود.

پارامترهای مهم در نصب جک پارکینگ بازویی در تبریز

  • طول هر لنگه درب
  • وجود باد شدید در محل
  • وزن هر لنگه درب
  • طول بازوی جک های الکترومکانیکی
  • روان بودن حرکتی هر لنگه درب
  • محل نصب بازوهای الکترومکانیکی
  • داخل باز شو یا بیرون بازشو درب ها
  • محدودیت های پارکینگ یا محل نصب
  • انتخاب کورس حرکتی مناسب
  • در نظر گرفتن انقباض و انبساط درب ها در فصول مختلف سال
  • میزان تردد و…

 
جک بازویی در تبریز جک بازویی در تبریز

مهمترین نکات در خرید و نصب جک بازویی در تبریز

۱- نکات مهم پیش از نصب

قبل از خریداری و نصب جک بازویی پارکینگ در تبریز باید به نکات مهمی توجه کرد، مانند : تعداد ترددها و باز و بسته شدن درب، توان موتور جک و اندازه و وزن درب.
این ویژگیهای به ظاهر ساده در انتخاب جک برقی مناسب نقش بسزایی را دارا هستند. به این صورت که دادن بهای کمتر به هریک از پارامترهای ذکر شده منجر به عدم کارکرد صحیح جک های بازویی در طولانی مدت میشود.نکته اینکه هیچ کدام از جک های موجود در بازار نسبت به دیگری ارجحیت ندارد مگر آنکه در شرایطی برابر انتخاب گردیده باشند.

۲-نکات مهم در حین نصب

گام اول:  تخمین وزن درب با توجه به ابعاد و متریال بکار رفته در آن
گام دوم: به این نکته توجه کنید که با توجه به ویژگیهای درب کدام نوع جک برای این درب بهتر است ، جک بازویی الکترومکانیکی یا هیدرولیکی
گام سوم: دقت در انتخاب نقاط درب برای نصب جک با توجه به محدودیت ها و ویژگیهای درب

 

 

کاربرد های جک بازویی

 

1 – ایجاد امنیت بالا در مکان های مورد استفاده بخصوص در بخش های نظامی و انتظامی و مراکز خاص

 

2- حفظ انرژی و مدیریت مصرف در مکان های عمومی بخصوص هتل ها و…

 

3- ایجاد محیط بهداشتی در بیمارستانها و آزمایشگاهها

 

4 – تسریع در انجام امور

 

5- امکان فرمان دهی به ترددها با روش های بسیار و صرفه جویی در زمان

 

چهار نکته اساسی در هنگام خرید جک پارکینگی 

 

تاثیر میزان وزن درب در انتخاب جک درب بازویی پارکینگ :

 

یکی از موارد بسیار مهمی که در هنگام خرید جک پارکینگ بایستی حتما آن را در نظر داشت، مقدار وزن درب میباشد، که جک بایستی آن را تحمل نماید. معمولا جک های الکترومکانیکی توانایی تحمل وزن درب های سنگین ندارند. از این رو بهتر است اگر وزن درب پارکینگ بیش از 400 کیلوگرم است بایستی از جک های هیدرولیکی استفاده نمود.مهمترین آسیبی که وزن بیشتر دربها به بازوهای الکترومکانیکی وارد میسازند خرابی و هرز شدگی در چرخ دنده های و مهره های ماردونی یک بازو خواهد بود.

 

 

جک بازویی تبریز

 

تاثیر آب و هوا در انتخاب جک های بازویی

 

اصولا هر تجهیزی با توجه به شرایط دمایی دارای دستورالعمل هایی می باشند که بایستی حتما رعایت گردند ، یکی از مهمترین فاکتورها در نصب جک ها انتخاب نوع جک با توجه به شرایط دمایی محل نصب می باشد. رعایت این فاکتور منجر میشود که جک ها دارای عملکرد درستی باشند. به طور مثال برای نصب جک بازویی در تبریز بایستی به پارامتر سرمای زمستانی این شهر توجه ویژه ای داشت به خصوص در استفاده از جک های هیدرولیکی بیشتر بایستی توجه داشت.

 

تاثیر میزان تردد در طول شبانه روز :

 

آنچه در بخش راهنمای خرید جک های برقی پارکینگ صحبت شده میزان تردد در طول شبانه روز است. تعدادی از جک های بازویی برای ساختمان هایی با رفت و آمد کم ساخته شده اند. در همین راستا معمولا در ساختمان هایی که از واحد های زیادی تشکیل شده اند نمیتوان از آنها بهره برد. در ساختمان های با جک بازویی الکترومکانیکی به صورت استاندارد می توان 30 تا 40 بار تردد نمود پس برای ساختمان هایی با رفت و آمد کم مناسب هستند. اما در ساختمان هایی که تعداد طبقات بیشتر است و تردد بیشتری انجام می شود عاقلانه این است که از جک درب هیدرولیکی یا جک های با تغذیه DC یا همان 24 ولت استفاده نمایید.

 

تاثیر آلودگی محیط در کارکرد جک پارکینگ :

 

معمولا بعلت متحرک بودن جک های بازویی بایستی محل حرکت آنها کاملا پاکیزه و عاری از هرگونه گرد و خاک و اجسام سخت باشد چون وجود اجسام مذکور مانع بسته شدن یا باز شدن لنگه دربها میشود که همین امر باعث افزایش فشار بر روی بازوی جک های برقی شده و در نهایت منجر به کنده شدن بازوها از تکیه گاه خود شده یا باعث خراب شدن قطعات داخلی بازوی محرکه میشود. پس بنابراین بایستی هر چند وقت یکبار نسبت به نظافت محل حرکت بازوها اقدام نمود.

 

جک بازویی پارکینگ در تبریز

 

جک پارکینگ بازویی در تبریز

 

 

ابزار و متعلقات یک جک پارکینگی بازویی :

 

سنسورهای چشمی – مدار فرمان مرکزی – ریموت کنترل –  چراغ فلاشر – بازوهای جک – یراق آلات نصب

 

سنسورهای چشمی : با استفاده از تکنولوژی مادون قرمز می باشند که اگر اتومبیل، نفر یا مانعی در مقابل این سنسورهای چشمی قرار گیرندد از باز و بسته شدن درب جلوگیری می نماید و مانع برخورد درب به خودرو یا اشخاص و… میشود.
مرکز کنترل : ارسال فرمان باز و بسته شدن و همچنین توقف به جک های بازویی را دارد و در اصل واسط بین ریموت کنترل و جک بازویی می باشد.با پیشرفت تکنولوژِی امروز مدار کنترل هایی راهیی بازار شده اند که علاوه بر ریموت کنترل از طریق سیستم پیامک گوشی های همراه فرمان قطع یا وصل را به بازوهای جک ها صادر می نمایند.

 

فلاشر : چراغ هشداردهنده ای می باشد که معمولا در بالای درب در قسمت خروجی می باشد و با چشمک زدن مکرر هشدار باز یا بسته شدن درب را اعلام میکند
ریموت کنترل : دستگاه های کوچکی که اپراتور یا شخص فرمان باز یا بسته شدن یا توقف را صادر می نمایدد . اکثرا تعداد 2 عدد ریموت کنترل در پکیج موجود می باشد و این امکان وجود دارد که به تعدادی که لازم باشد از آن تهیه و در اختیار کاربران قرار داد.
جک بازویی : تجهیزات الکترومکانیکی می باشند که برای انتقال نیروی الکتریکی به مکانیکی یا هیدرولیکی به کار گرفته میشوند.

 

نحوه عملکرد جک های بازویی در زمان قطعی برق

بزرگترین دغدغه کاربران از جک پارکینگی تبریز معمولا نگرانی از حیث قطعی برق می باشد ، این دغدغه که اگر برق رفت چکار بایستی کرد؟ جای هیچ نگرانی نیست چون طراحان جک های بازویی این مشکل را با نصب قسمتی به نام خلاص کردن برطرف نموده اند به قسمی که تنها با قراردادن آچار خلاص کن و چرخاندن آن درگیری گیربکس بازوها خلاص شده و جک قابلیت باز و بسته شدن با دست به راحتی را پیدا می نماید.

 

آچارهای خلاص کن در شکل های مختلفی مانند کلیدی ، آچار آلن، کلیدهای کششی و… ساخته میشوند که در هر نوع جک بازویی متفاوت می باشد. اما عملکرد هریک همان آزادسازی گیربکسهای با موتور و روان سازی حرکت درب می باشد.

 

نگهداری از جک های بازویی پارکینگ در زمستان

 

با توجه به فصل سرما و بارش برف و باران در زمستان و منقبض شدن درب ها و به طور کلی آهن آلان بایستی به نکاتی در این خصوص توجه نمود :

 

  • حفاظت کامل بازوها با قرار دادن پوشش های پلاستیکی و فلزی در برابر بارش برف و باران
  • پوشش سنسورهای چشمی با چسب آکواریوم یا سیلیکون از نفوذ آب به داخل آنها
  • عدم نصب جکها به صورت معکوس در صورت امکان به جهت عدم نفوذ آب در آنها
  • نصب کنترل باکس در جای سقف دار و یا دارای پوشش مناسب
  • روغنکاری درب ها قبل ورود زمستان و فصل سرما
  • تماس با کارشناسان در صورت وقوع هر نوع اتصالی و خطا در عملکرد جکهای بازویی
  • نصب سیم ارت در بازوهای الکترومکانیکی و همچنین کنترل باکس

 

نمایندگی فروش و نصب جک بازویی پارکینگی در تبریز

 

مجموعه درب اتوماتیک شهر بزرگترین مرکز فروش انواع جک های بازویی پارکینگی در تبریز با بیش از یک دهه تجربه در ارائه ی انواع جک های ایرانی و خارجی در خدمت همشهریان عزیز می باشد.

 

اینفوگرافی مزایای جک های بازویی پارکینگ ( Infographic of the benefits of parking arm jacks )

اینفوگرافی مزایای جک های بازویی پارکینگ

خطاها و ایرادات رایج در جک های بازویی

جک های بازویی نیز به مانند سایر تجهییزات الکترومکانیکی در اثر حرکت و برخی عوامل خارجی دچار ایراداتی میشوند که با هم در زیر به چند نمونه از آنها اشاره میگردد :

  • ساییدگی مهره ماردون در اثر استفاده های مکرر و گذر چندین ساله
  • شکستگی جوش و یا یراق آلات در اثر استهلاک و کارکرد طولانی مدت
  • خطای برنامه در اثر نوسانات برق و یا آسیب به بخش از قطعات الکترونیکی
admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تلفن : ۰۹۳۸۲۴۰۱۹۹۴