درب سکشنال – درب اتوماتیک شهر تبریز

درب سکشنال در تبریز
Rate this post

درب سکشنال چیست؟

در این مقاله سعی داریم درباره نوعی از درب های اتوماتیک به نام درب سکشنال به بحث و بررسی بپردازیم.درب سکشنال در تبریز از محبوبیت متوسطی برخوردار است و دلیل این امر را میتوان در مهمترین پارامتر آن یعنی قیمت بالای مشاهده کرد.درب سکشنال همانگونه که از نامش پیداست تشکیل شده از سکشن های ( بخش بخش ) پنلی از جنس PVC هستند که از طریق سیم بکسل هایی به یکدیگر متصل میشوند .پس از آن سیم بکسلها از دو طرف به موتور سکشنال وصل میگردند و در نهایت در اثر حرکت  موتور زیرسقفی سیمها کشیده میشوند و باعث حرکت پنل ها در مسیر ریل کناری پنل ها و به طرف زیر سقف میشوند.

سیستم های درب سکشنال ( زیر سقفی )

این نوع دربها مصرف بسیاری در پارکینگ ساختمانهای هوشمند و مدرن امروزی دارند. درب اتوماتیک سکشنال(زیرسقفی)، استاندارد روز اروپا می باشند و به علت مکانیزم خاص و مزایای این سیستم در ایران نیز مورد توجه فراوان قرار گرفته است. درب اتوماتیک سکشنال، مناسب فضاهایی می باشند که از لحاظ ارتفاع و فضای پارکینگ دارای محدودیت هستند.

فضای لازم برای نصب درب سکشنال 25 سانت از ارتفاع می باشد.مکانیزم خاص درب اتوماتیک سکشنال باعث می شود که به کمک فنرهای بالانس و ریلهای خاص، درب در زیر سقف جمع شده و حجم فضای محدودی از پارکینگ را اشغال کند، همچنین سریع و بی صدا باز و بسته شوند. به همین دلیل به دربهای اتوماتیک سکشنال درب زیرسقفی نیز گفته می شود. درب اتوماتیک سکشنال یا دربهای زیرسقفی مناسب برای پارکینگهایی با تردد بالا می باشند. درب سکشنال توسط فنرهای بالانس بسیار قوی فشار اضافی را از سیستم کاسته و وزن اصلی پنلهای درب سکشنال را متعادل می کنند. در کنار انتخاب یک سیستم اتوماسیون خوب و استاندارد(موتور کشنده)، می توان در ترددهای بالا از این نوع درب ها استفاده نمود.

به علت استفاده از چرخهای ضد سایش و ریلهای نگهدارنده، استهلاک درب سکشنال در مقایسه با دیگر سیستمهای درب اتوماتیک بسیار کم است.سیستمهای موتوری که برای اتوماتیک کردن دربهای سکشنال بکار می رود از تنوع بسیار زیادی بر خوردار بوده و هر کدام از این موتورها دارای مزیتها و معایب خاص خود می باشند که توسط مشاوره از کارشناسان شرکت ایمن رهرو مناسب ترین راهکار، بررسی و سپس به شما پیشنهاد می گردد. 

مشخصات پنل های درب سکشنال صنعتی

پنل های درب صنعتی سکشنال قابلیت نصب درب نفررو را نیز دارد. به همراه سنسورهای آن (در صورت باز بودن درب نفررو جهت جلو گیری از آسیبِ  درب موتور کار نمی کند) و پنجره جهت نورگیری و دید به داخل پنل های درب سکشنال از ورق های گالوانیزه یا آلومینیوم ساخته می شوند که داخل آنها فوم پولی اورتانِ تزریق می شود که هم عایق حرارتی و صوتی بوده و هم به دلیل ضد باکتری بودن فوم ها از تجمع حشرات جلوگیری می کند. ارتفاع پنل های درب صنعتی از 48 تا 61 سانتیمتر با توجه به ابعاد درب صنعتی متغییر و ضخامت انها 40 میلیمتر می باشد.بین پنل ها لاستیک هایی جهت عایق بندی تعبیه شده است.دمای کارکرد پنل های درب صنعتی سکشنال از  30-  تا 100 + می باشد.

مزایای درب سکشنال

1. نیاز به فضای بسیار محدود ( 25 سانتی متر از ارتفاع )

2زیبایی فوق العاده و انطباق با تمام نماهای ساختمانی

3. تنوع در طرح و رنگ پنل ها 

4. بی صدا بودن

5. طول عمر بالا به علت اصطکاک بسیار کم بین اجزا و قطعات و همچنین استفاده از یراق آلات و لوله های فولادی و ضد خش بودن پنل ها به دلیل رنگ الکترو استاتیک 

6. خلاص کردن و باز و بسته کردن ساده درب در هنگام قطع برق

7. ایجاد پنجره در داخل پنل در صورت تمایل

8. تعداد تردد نامحدود 

9. ضد سرقت و ضد نفوذ می باشد به دلیل اینکه هیچگونه درز یا شیاری از بیرون ندارد

10. سرعت بالا در مقایسه با دربهای کرکره ای

اجزا و متعلقات درب سکشنال صنعتی

کلیه یراق الات،اتصالات،قرقره ها و پایه ها از جنس آهن گالوانیزه ساخته شده اند.

 ریل ها ازجنس گالوانیزه مجهز به لاستیک های داخلی جهت عایق بندی کردن درب های صنعتی سکشنال می باشد.

جهت جلوگیری حداکثری از عبور گردو غبار ، فواصل بين ريل ها و بدنه درب در دو طرف ، فضاهای خالی پیشانی درب ، مجهز به لاستیک درزگیر  سیلیکونی می باشد.

فاصله اخرین پنل درب صنعتی سکشنال تا کف بوسیله لاستیک پوشش داده می شود. با استفاده از لاستيك درز گير به پهناي ده سانتي متر فضای بين درب ها درزگيري شده بطوریکه امکان عبور گرد غبار وجود نداشته باشد.

در درب های صنعتی سکشنال برای بالا بردن اطمینان از دو نوع ترمز اضطراری استفاده می شود.

               1.ترمز مکانیکی برای زمانی که فنر ها بریده می شوند (هنگام پایان عمر فنر)

              2. ترمز برای هنگامی که سیم بکسل ها بریده می شوند(جلو گیری از سقوط پنل ها)

admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تلفن : ۰۹۳۸۲۴۰۱۹۹۴